דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים את חברת המשלוחים שלכם
21.10.21 / 15:40
דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים את חברת המשלוחים שלכם
21.10.21
דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים את חברת המשלוחים שלכם

חברות e-commerce, B2B, B2C, משווקים פרטיים או חברות קמעונאות גדולות. לא משנה מהי הפעילות העסקית שלכם ומהי כוללת, העידן המודרני וההתפתחויות הטכנולוגיות בשנים האחרונות הביאו עמן בשורות רבות אל תוך המשלוחים שעל כולנו להיות מודעים אליהן.

כיום, מהווה ענף הלוגיסטיקה, ובתוכו חברות המשלוחים, את הצינור המרכזי המקשר בין לקוחות הקצה ובין אתרי המסחר האלקטרוני, בתי העסק והספקים השונים.
בעולם המודרני, הופכים זמני המשלוחים צפופים יותר ויותר, במקביל לדרישות של הלקוח שהופכות מאתגרות וקשות יותר ליישום. לכן, גם בחירה נבונה של חברת המשלוחים שלכם היא הצעד הראשון ואולי החשוב ביותר בדרך להצלחה של העסק שלכם. למעשה, הרבה מאוד היבטים עסקיים קשורים ולעיתים אף תלויים באיכות והמקצועיות של חברת המשלוחים – קשרי הלקוחות שלכם, גיוס לקוחות חדשים, שימור לקוחות ותיקים, לצד כמובן ההיבטים הכלכליים הלא פחות חשובים.

מהם הדברים שחשוב לדעת לפני שיוצרים קשר עם חברת השליחויות ומתחילים בשיתוף הפעולה מולה? כל הדגשים לפניכם.

 

האופי העסקי מול הפתרון הלוגיסטי

בראש ובראשונה חשוב להבין מהו האופי של חברת המשלוחים, והאם הוא מתאים לאופי של העסק שבניתם? בשוק קיימות חברות משלוחים רבות, כאלו שמתעסקות בשילוחים רחבי היקף, ואחרות שמתמקצעות יותר בשילוח טובין וסחורות של חברות ביניים.

על מנת לקבל את השירות הטוב ביותר, עליכם להתאים את עצמכם לחברת המשלוחים. רוב העסקים למשל, מעוניינים יהיו בחבילה ומעטפת תמיכה רחבה ככל שניתן. זו כוללת אופציות לשילוח ימי, אווירי, הובלה יבשתית, לצד כמובן שילוח פנים ארצי מסועף. בדקו עם חברת המשלוחים כי אכן קיים לה מערך לוגיסטי ענף שיוכל לספק את צרכי השילוח שלכם במינימום זמן ובאיכות גבוהה.

 

מה כוללים שירותי עמילות המכס של חברת המשלוחים

כיום, מלבד שירותי שינוע ולוגיסטיקה מציעות חברות משלוחים רבות גם שירותי עמילות מכס. במה מדובר? על מנת להקל את עבודת היצואנים והיבואנים, חברות המשלוחים מציעות ללקוחות את חבילת השילוח המקיפה ביותר. זו כוללת עבודה מלאה מול הנמלים, רשויות המיסים, משרדי הממשלה השונים (חקלאות, בריאות וכו'), ורגולציה כגון מכון התקנים.

כידוע, תהליך השילוח בנוי ממספר רבדים, ועל מנת להימנע מהפסדים כלכליים ועיכוב בזמני המשלוח, חשוב מאוד להיות מודעים לדרישות של רשויות המס בארץ.
לכן, מומלץ מאוד לבחור חברת משלוחים שמציעה גם שירותי עמילות מכס אשר כוללים ייצוג של הלקוח מול רשויות המכס, טיפול בחבילות תקועות ובתקשורת מול מחסני הלוגיסטיקה בנמלים. לרוב, לחברת משלוחים שיודעת לתת מענה מקיף שכזה יהיו גם האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים לביצוע בקרה ושליטה על תהליך השילוח כולו.

 

ביטוח מטענים

ביטוח מטענים הינה סוגיה המצריכה התמחות והבנת המוצר על בוריו. לכן חברת שילוח המכבדת את עצמה ואת לקוחותיה תדאג להוסיף אותו תחת מטריית שירותיה.

במקרים בהם מדובר בטובין ומוצרים יקרי ערך  ובהקיפי מסחר גדולים, חברות משלוחים מקצועיות ידאגו להציע לכם פוליסות ביטוח מטענים מקיפות . בשוק קיימים מגוון רחב של ביטוחים, כך שבחירה נכונה של הביטוח המתאים עבורכם תהיה תוך התייעצות עם סוכני הביטוח או המומחים של חברת המשלוחים. בכל מקרה, מומלץ מאוד שלא לסגור את עסקת השילוח ללא ביטוח הולם נגד  מגוון הסיכונים והאירועים במהלך המסע , הכוללים אבריה כללית (general average ) אובדן או פגיעה פיזית בציוד.

 

זמני אספקה

זמני האספקה הם כנראה הפרמטר המדיד החשוב ביותר כאשר מדובר בנראות של העסק שלכם כלפי חוץ. בחירה בחברת משלוחים המתחייבת לזמני אספקה מהירים תתרום רבות לתדמית החיובית של העסק שלכם. חשוב לא פחות הוא ההיבט של הגמישות. חברת משלוחים דינאמית שמציעה תמיכה מקיפה ורחבה בכל מיקום גיאוגרפי, תדע להעניק לכל לקוח את הגמישות המרבית במקרים של שילוח דחוף ובהול, שינויים בלתי צפויים בנתיבי השילוח ודרישות חדשות ומאתגרות מצד הלקוחות של בית העסק שלכם.

 

שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים

היום יותר מתמיד איכות הפתרונות הלוגיסטיים נמדדת על פי פרמטרים הקשורים לאמצעים הטכנולוגיים שמפעילה חברת המשולחים שלכם.

על מנת לעמוד בזמני האספקה המהירים, להעניק שירות ותמיכה לקהל לקוחות הולך וגדל, ולנהל באופן מקצועי ויעיל את שרשרת האספקה, על כל חברת משלוחים ולוגיסטיקה להפעיל אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, לרבות אמצעי בקרה ומעקב אחר המשלוח, וניהול ממוחשב של המחסנים הלוגיסטיים. אלו יעזרו, בין היתר, בניטור ושיפור זמני המשלוח, ובשמירה על קשר רציף עם הלקוח מרגע יציאת המשלוח ועד ההגעה לביתו.

מלבד זאת, אין ספק שהטכנולוגיה המתקדמת שנכנסה לתחום המשלוחים הפכה את החיים של כולנו לקלים יותר. חברות משלוחים מקצועיות וותיקות בתחום יקפידו להציע לקהל הלקוחות שלהם מגוון שירותים אקסקלוסיביים, בהם משלוחי אקספרס עד 24 שעות, מעקב מהיר אחרים משלוחים פנים ארציים, וטיפול מהיר בעמילות מכס. כל אלו לא יכלו להתקיים ללא השימוש בטכנולוגיה מתקדמת.

כבר ראינו שהשוק הקמעונאי של המאה ה-21 מציב לא מעט אתגרים בפני חברות המשלוחים והלוגיסטיקה. החל מהצורך באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, דרך עמידה בזמני שילוח קצרים והתמודדות עם כמויות אדירות של סחורה בכל יום, וכמובן חיזוק קשרי הלקוחות ושיתופי הפעולה של החברה.

אין ספק שחברת משלוחים מקצועית ואמינה תדע לתת את המענה הראוי לכל אותם אתגרים, ולהבטיח ללקוחות גדולים וקטנים כאחד את השירות המהיר והיעיל ביותר.