נחתם הסכם הזיכיון בין צה״ל וחברת הבת של שפיר ואוריין
מענק ההקמה שיועבר לחברת הבת המשותפת של אוריין ושפיר עומד על סך של 1.25 מיליארד שקל. במסגרת הפרויקט ייבנו על ידי החברות שלושה מרכזים לוגיסטיים שייבנו ויתופעלו על ידי החברות למשך 26 שנה
15.07.20 / 14:07
הדמייה של מרכז הספקה אחוד. באדיבות משרד הביטחון
15.07.20
הדמייה של מרכז הספקה אחוד. באדיבות משרד הביטחון
15.07.20
נחתם הסכם הזיכיון בין צה״ל וחברת הבת של שפיר ואוריין

שבעה חודשים לאחר שוועדת המכרזים של משרד הביטחון בחרה בהצעתן של חברת אוריין וחברת שפיר להקים את פרויקט המהר״ס של צה״ל נחתמה העיסקה בין הצדדים.

 

בהתאם להסכם הזיכיון הזכיין יממן, יתכנן, יקים, יפעיל יתחזק וימסור את הפרויקט על פני תקופת זיכיון של 26 שנה ממועד החתימה על ההסכם. הפרויקט הינו פרויקט המהר״ס - מרכז הספקה אחוד, שכולל הקמת שלושה מרכזים לוגיסטיים בצפון, במרכז ובדרום הארץ. המרכז הצפוני יוקם באזור צומת גולני, מרכז דרומי יוקם באזור משמר הנגב ומרכז נוסף יוקם במרכז הארץ באזור שוהם. תקופת ההקמה של הפרויקט קבועה לכ-5 שנים.

 

מענק ההקמה עומד על סך של 1.25 מיליארד שקל ובנוסף, החל ממועד הפעלת הפרויקט, בהתאם לתנאי הזיכיון, הזכיין יהיה זכאי לתשלומים קבועים בהיקף מוערך של כ-5.5 מיליארד שקל. נציין כי לטובת המכרז אוריין ושפיר הקימו חברה ייעודית על פי חלוקה של 40% אוריין ו-60% חברת בת של שפיר הנדסה ותעשייה. על פי החלוקה, שפיר הנדסה תתכנן ותבנה את המרכזים ואילו אוריין תפעיל את המרכזים.

 

המרכזים ייבנו לגובה בשטח כ-250 אלף מ״ר בכדי לצמצם את השימוש בקרקע ובכדי להימנע מהרחבת שטחי המחנות. התכנסות צה״ל לכדי 3 מוקדים לוגיסטיים תפנה כ-4,000 דונמים מתוכם כ- 2,000 דונם באזורי הביקוש, מה שיאפשר למדינה לבנות עשרות אלפי יחידות דיור, שטחים פתוחים וציבוריים ושימושים שונים לרווחת הציבור.

 

חן למדן, בעל השליטה באוריין, אמר עם היוודע דבר הזכייה בפרויקט כי ״מדובר בפרויקט הלוגיסטי הגדול ביותר שהיה במדינת ישראל עד היום. אם עד עכשיו היינו אחת מהחברות הגדולות ללוגיסטיקה בישראל, בזכות הפרויקט נהפוך לחברה הגדולה ביותר מסוגה. אנחנו מודים לשפיר שבחרה בנו כשותפה שלה בפרויקט״.