חברת הפצה | בחירת חברת הפצה ב-2022 - אוריין בע''מ

בחירת חברת הפצה בעידן האונליין – מה חשוב לדעת

בחירה מושכלת של ספק ההפצה והלוגיסטיקה , לכל עסק , הינה קריטית לחייו המסחריים ולרוב תקבע האם יצליח ליצור בידול ממתחריו וליצור עבור עצמו קהל לקוחות מרוצים השבים ומבצעים הזמנות נוספות.
18.01.21 / 11:04
מחסן הפצה
18.01.21
מחסן הפצה
18.01.21
בחירת חברת הפצה בעידן האונליין – מה חשוב לדעת

החיים בעידן המודרני מביאים איתם התפתחויות טכנולוגיות התומכות בשינוי תרבות הצריכה של כולנו ומסייעות בידינו  לאתר ולדייק את הרכישות שאנו מבצעים בהתאם לרצוננו ולצרכי היומיום המשתנים. 

לצד אלו , עולה הציפייה להתאים את שירותי ההפצה והלוגיסטיקה המהווים את צינור ההתקשרות הפיזי והישיר בין לקוח הקצה  לבין כל אתר סחר או ספק אונליין המבקש לשרתו.

בחירה מושכלת של ספק ההפצה והלוגיסטיקה , לכל עסק , הינה קריטית לחייו המסחריים ולרוב תקבע האם יצליח ליצור בידול ממתחריו וליצור עבור עצמו קהל לקוחות מרוצים השבים ומבצעים הזמנות נוספות.

ספק ההפצה והלוגיסטיקה הינו שותף מלא להצלחת העסק או המיזם , ומהווה את קרש הקפיצה המהותי ביותר לצמיחת העסק.

 

התאמת הפתרון הלוגיסטי לעסק

כל עסק מנהל למעשה שרשרת אספקה מלאה עם חוליות לוגיסטיות רבות – שילוח אווירי או ימי ,עמילות מכס, אחסנה חכמה וליקוט ע"פ דרישה, והפצת ה last mile – המייל האחרון לבית הלקוח ע"פ ערוצי מכירה השונים ללקוחות קצה עסקיים ופרטיים כאחד וכמובן reverse logistics  להשבת החזרות עודפים והחלפות של מוצרים שאינם תואמים את ציפיית לקוח הקצה

כל אלו חייבים להילקח בחשבון בבואנו לבחור את השותף המתאים היודע לענות על מגוון הצרכים השונים במעטפת טכנולוגית מלאה  ולהוות את הזרוע המבצעת והפרונטאלית בחיי העסק.

מה הם , אם כן ,הדגשים והטיפים העיקריים לבחירה הנכונה והמותאמת עבור העסק שלך – במדריך הבא.

איך לבחור את חברת ההפצה?

תקציב

בחן את מאפייני העסק והמוצרים שלך – כמות הזמנות  יומית /חודשית, ערך מכירה ממוצע , מדיניות החזרות והחלפות , צפי הגידול בחודשים הקרובים , גודל ונפח המוצרים , קמפיינים מתוכננים והוזלות בחגי הקניות , מלאי קיים ומתחדש.

בצע סקר שוק על מתחרים דומים בענף הפעילות שלך ולמד על שיטות הפעולה הנפוצות בשוק הרלוונטי – הזמן מוצרים כלקוח סמוי מהמתחרים שלך לשם מיצוב העסק והבלטת היתרונות שלך.

סמן לעצמך מטרות ויעדי תקציב לצד עלויות מותאמות וצא לבקש הצעות מחיר עם המידע שבידיך.

 

ביטוח

כל חברת הפצה המכבדת את עצמה תשפה אותך במקרה של אובדן גניבה או נזק מוחלט בעלות המוצר שלך  ( לא במחיר המכירה ) או עד 500 – 1000 ₪ .

אם המוצרים אותם תרצה לשווק יקרים וערכם עולה על האמור , תוכל להוסיף פרמיה חודשית /אינדיבידואלית לחבילה ולקבל כיסוי ביטוחי גבוה יותר ומותאם לצרכיך.

 

זמני אספקה

שם המשחק בעולם ה eCommerce ובעת המודרנית .

הלקוחות שלך מצפים לקבל את המוצר שרכשו ללא דיחוי וללא המתנה , שכן ההיצע המקומי בישראל לצד אתרי סחר בינ"ל הינו גדול ועצום .

אתה נבחן ב time 2 market, כמה מהר אתה מגיע לצרכן עם המוצר המבוקש, וכל היסוס יביא את הצרכן לחפש אלטרנטיבה .

בדוק מהם מוצרי ההפצה הקיימים בחברת השילוח ( הפצה מהיום להיום/הפצה מהיום למחר / הפצה באמצעות נקודות מסירה ולוקרים/שירות חבילה בתמורה וכו'  )ומהי מידת ההתחייבות לכך בזמני שיגרה ובעונות שיא .

אמינות ובטחון בשותף הלוגיסטי

יש עם מי לדבר ? יש מי שמקשיב ומבין ?  השותף הלוגיסטי  הזה באמת ער ומודע לצרכים ולציפיות שלך ? כשיתגלו קשיים ופערים ( ותמיד ישנם כאלה) נדע להתמודד ולצלוח את זה יחדיו ?

שקיפות וזרימת המידע והדיווחים מלאים ומדויקים?

שרות לקוחות נוכח וערב להצלחת העסק שלך?

התשובה לכל אלו חייבת להיות כן מוחלט בכדי ליצור כימייה טובה ושפת שירות משותפת בין העסק שלך לבין השותף הלוגיסטי שבחרת.

חווית הלקוח

הפרמטר המרכזי והחשוב ביותר , לקוח שקיבל שרות טוב וחוויה נעימה ישוב וירכוש בשנית .

חווית הלקוח מתייחסת למספר פרמטרים:

 היכולת של חברת ההפצה לגלות גמישות ויעילות  בסיטואציות חריגות,

 היכולת לבצע משימות מורכבות עם דרישות לקוח חריגות בקבועי זמן  קצרים

 הממשק עם לקוח הקצה – דיאלוג באמצעות הודעות טקסט או צ'אט ודפי נחיתה אינפורמטיביים ואופרטיביים, לצד הפניה לאתר אינטרנט עדכני ונעים לצורכי מעקב ובירורי סטטוס.

השפעתם של שירותי השילוח על העסק כולו

יחד עם ההתפתחות המשמעותית של המסחר האלקטרוני ועם השינויים הדרמטיים בהרגלי הצריכה אליהם היינו רגילים עד למאה הקודמת, הפכו חברות ההפצה לבורג משמעותי בתפקוד של בתי עסק או חברות גדולות. לצד כל עסק מצליח עומדת חברת הפצה שמספקת ללקוחות שלו פתרונות לוגיסטיים יעילים בחסות בית העסק.

אין ספק שבחירה נכונה של חברת ההפצה תשפיע בסופו של דבר על מידת שביעות הרצון של הלקוחות מבית העסק (עד כמה יעיל המשלוח מבחינת זמני האספקה למשל), כמו גם על היבטים אחרים של הגדלת מחזורי המכירות, שימור לקוחות החברה, וכמובן ההצלחה והמינוף העסקיים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
×