מכרז המרה״ס של צה״ל: 5 מתמודדות במכרז בשווי 15 מיליארד שקל

מכרז המרה״ס של צה״ל: 5 מתמודדות במכרז בשווי 15 מיליארד שקל

הוכרז השלב הבא בפרויקט איחוד המרכזים הלוגיסטיים הגדול בתולדות צה״ל אליו הגיעו חמש מתמודדות בהן שיכון ובינוי וממן; אשטרום, אפקון ופליינג קרגו; שפיר ואוריין. המרכזים החדשים יוקמו עד שנת 2023
16.01.18 / 12:09
מרכז הספקה אחוד של צה״ל. הדמיה באדיבות משרד הביטחון
16.01.18
מרכז הספקה אחוד של צה״ל. הדמיה באדיבות משרד הביטחון

משרד הביטחון וצה״ל פרסמו אתמול את שמות קבוצות החברות שעברו את שלב המיון המקדים ויתמודדו על הקמת מרכז ההספקה האחוד של צה״ל. מדובר בפרויקט המרה״ס (מרכז הספקה אחוד) לאיחוד המרכזים הלוגיסטיים בצה״ל לכדי שלושה מחנות מרכזיים בצפון במרכז ובדרום.

 

קבוצת החברות שעברו את שלב המיון המקדים הן: שיכון ובינוי וממן; אשטרום, אפקון ופליינג קרגו; שפיר ואוריין; מנרב אלקטרה וליידוס; וקבוצת אורון וסלדט. חברות אלו עמדו בתנאי סף הכוללים יכולות פיננסיות, הנדסיות ולוגיסטיות. את המרכזים תקים קבוצת החברות שתזכה במכרז, שיתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי (PPP) ויכלול מימון, תכנון, הקמה ותפעול של שלושת המרכזים לתקופה של 25 שנה. ממשרד הביטחון נמסר כי מדובר בהפרטה העמוקה ביותר שנעשתה עד כה בצה״ל, כאשר חלק משמעותי מתפעול המרה״ס יתבצע באמצעות מיקור חוץ על ידי זכיין אזרחי בשיטת PFI. היציאה למכרז צפויה בעוד מספר חודשים. איוש המרה״ס צפוי להתבצע בשנת 2023.

 

שלושת המרכזים הלוגיסטיים יוקמו בשלושה מוקדים - בצפון הארץ, במרכזה ובדרומה ויתבססו על מחנות קיימים. המרכזים ייבנו לגובה בכדי לצמצם את השימוש בקרקע ובכדי להימנע מהרחבת שטחי המחנות. התכנסות צה״ל לכדי 3 מוקדים לוגיסטיים תפנה כ-4,000 דונמים מתוכם כ- 2,000 דונם באזורי הביקוש, מה שיאפשר למדינה לבנות עשרות אלפי יחידות דיור, שטחים פתוחים וציבוריים ושימושים שונים לרווחת הציבור.

 

ממשרד הביטחון נמסר כי תפיסת ההפעלה של מרכז ההספקה מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות לשליטה במלאי, מערכות אוטומציה, מענה רב זרועי ושיפור השירות ליחידות. זאת תוך תמיכה ברשת לוגיסטית גמישה ומגוונת, מענה לרציפות התפקוד וגמישות בהפעלה בשגרה ובחירום.

 

מרכז ההספקה יאופיין בחדשנות טכנולוגית בקנה מידה עולמי בהיבטי אחסון, ליקוט והפצה. במרכזים הלוגיסטיים יופעלו רובוטים ואמצעים מתקדמים. כמו כן, אחסון וניהול המלאי יופעל באמצעות טכנולוגיות ומערכות מידע מהמתקדמות בעולם. המרה״ס יכלול מגוון רחב של מוצרים, החל במחט לעירוי ועד לחלקי חילוף לטנקים.

 

עלות ההקמה והתפעול של הפרויקט מוערכת בכ-15 מיליארדי שקלים לתקופה של 25 שנים. דגש נוסף במהלך התכנון והבנייה של המרכזים הוא על התייעלות וחיסכון, כך שניתן יהיה לחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה בהוצאות תפעול, בהוצאות כוח אדם, בתשלומי ארנונה, בעלויות הפצה ועוד.

 

ראש מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, תא״ל (מיל׳) איציק כהן, ששירת שנים רבות בצבא והשתחרר כראש חטיבת לוגיסטיקה בצה״ל, בירך על המהלך ואמר: ״אנו מברכים את כל החברות המבקשות להתמודד במכרז חשוב זה. ברשימת המתמודדים שמחנו לראות חברות שמתמודדות כבר עתה במכרזים שונים וגם חברות חדשות, הדבר מעיד על העניין הרב שהפרויקט מעורר בארץ ובחו״ל. מינהל המעבר דרומה ממשיך להקים פרויקטים מורכבים המפנים את בסיסי צה״ל מהמרכז ומשביחים את פעילותו בשגרה ובחירום. מרכזי ההספקה הלוגיסטיים החדשים מביאים קידמה ומכשירים את צה״ל להתמודדות עם משימות המחר״.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
×