הקולקציה החדשה הגיעה לחנויות

הקולקציה החדשה הגיעה לחנויות

חברות ענק רבות בוחרות לחבור אל שותף לוגיסטי גלובלי במיקור חוץ, על מנת להמשיך לעסוק בפעילות הליבה, אבל לנקות את הראש מהצד הלוגיסטי. אז מה הקשר בין משקפי השמש היוקרתית ומכונת הקפה החדישה שרק רכשת? ומה לגבי מסחר אלקטרוני? לחברת אוריין פתרונות
08.12.17 / 09:56
הקולקציה החדשה הגיעה לחנויות
08.12.17
הקולקציה החדשה הגיעה לחנויות

כיצד מגיעה הקולקציה החדשה של משקפי השמש האהובות עליכם כל כך מהר לחנות? ומה לגבי הדגם החדש של מכונת הקפה האהובה עליכם? אתם בטח רואים לפעמים בחנייה של הקניון או ברחוב ליד החנות משאית גדולה פורקת ארגזים. הארגזים האלה, שמכילים סחורה  חדשה שמגיעה לחנויות, עברו דרך ארוכה.

 

אם אתם רוצים לדעת איך הסחורה הזאת הגיעה לחנות כדאי שתיקחו כמה צעדים אחורה ותביטו על חברת לוקסאוטיקה ישראל, נציגת Luxottica העולמית שהיא החברה המובילה בעולם בתחום מכירת מסגרות למשקפיים של מותגים בינלאומיים. בכדי להפיץ לחנויות כמות כל כך גדולה של מסגרות אופנתיות, כולל הקולקציות החדישות ביותר, והכל מהיום למחר, בחרה לוקסאוטיקה לעבוד עם שותף גלובלי לוגיסטי. בכך למעשה בחרה לוקסאוטיקה להתנהל במיקור חוץ על מנת להמשיך לעסוק בפעילות הליבה שלה – שהיא ייצור משקפיים - אבל לנקות את הראש מהתעסקות בצד הלוגיסטי.

 

השותף הלוגיסטי של לוקסאוטיקה בישראל הוא חברת ״אוריין״ - שהיא חברה ציבורית המשתייכת ל״מועדון היוקרתי״ בו חברות החברות הגדולות והמובילות בתחום השירותים הלוגיסטיים בישראל. אוריין מעסיקה למעלה מ-900 עובדים בישראל ומייצגת בלעדית בישראל את ענקית הלוגיסטיקה הגלובלית Schenker, מה שמאפשר לה לספק מכלול פתרונות לניהול שרשרת האספקה תחת קורת גג אחת, או במילים אחרות, One Stop Shop.

 

ובחזרה לחברת לוקסאוטיקה. כשהקולקציה החדשה יוצאת לדרכה מאיטליה ומגיעה לארץ, היא מיד משוחררת ממכס ונאספת לאחד, או יותר, מחמשת ה״האבים״ של אוריין הפזורים ברחבי הארץ, ומשם, באמצעות 320 כלי רכב תפעוליים, מסגרות המשקפיים האהובות עליכם מופצות, תוך ימים בודדים מיום שהתקבלה ההזמנה והמוצר הגיע לארץ, למשווקים ולחנויות היוקרה הסמוכות למקום מגוריכם. וכך הסיפור חוזר חלילה, כל יום – כל היום, מה שמסתכם אצל אוריין להפצה שנתית של למעלה מ- 3 מיליון חבילות ומאות אלפי משטחים, והכל במסירה מהיום למחר.

 

ומה הקשר, למשל, למכונת הקפה הביתית? גם כאן הסיפור דומה והספק הלוגיסטי, אותו ספק לוגיסטי – חברת אוריין, ״מבין״ את הצרכים של הלקוח. אמנם תחום פעילות שונה לחלוטין, עם אסטרטגיית שיווק שונה, חנויות ומשווקים שונים, אבל אוריין חייבת ״ללמוד״ מהם הדרישות והצרכים השיווקיים של נספרסו שמעוניינת להחדיר מוצר חדש לשוק הישראלי ולהיערך מבעוד מועד על מנת לעמוד ביעד שהגדירה חברת נספרסו.

 

אז איך זה קורה? חברת אוריין היא זו שהתגייסה לשתף פעולה עם חברת נספרסו בתקופה הלחוצה שלפני ראש השנה ודאגה להפיץ לכלל הרשתות והמשווקים את מכונת הדגל החדשה והקומפקטית של החברה – ה״אסנזה מיני״.

 

אוריין רתמה למשימה למעלה מ-200 רכבי הפצה והצליחה להפיץ אלפי מכונות בתוך פחות מיממה. המהלך חייב את אוריין להירתמות מאסיבית, כך שפחות מיממה מתחילת ההפצה, מאות נקודות מכירה בפריסה ארצית, ביניהן רשתות חשמל וחנויות פרטיות, קיבלו את הדגם החדש של מכונת נספרסו והחלו לשווקו לצרכנים.

 

"זה היה פרויקט לוגיסטי מורכב", אמר מוטי לוי, מנהל התפעול בחטיבת ההפצה של חברת אוריין. "לצורך המבצע הופעלו חמישה מרכזי הפצה ברחבי הארץ כדי לעמוד ביעד הפצת אלפי המכונות בפרק זמן קצר מאוד״.

 

 

השוק משתנה

 

אך מלבד הרכישה בחנויות חשוב לזכור כי רכישות רבות נעשות כיום אונליין והמוצר שנרכש מגיע ישירות לבית הלקוח, כשהרוכש הוא אדם פרטי ולא עסק. הדבר מחייב היערכות שונה לחלוטין של הספק הלוגיסטי. לעבוד במודל הפצה עבור B2B – Business to Businees קרי עסקים שמשווקים לעסקים (עסקים שהלקוחות שלהם הם עסקים), שונה לחלוטין ממודל להפצה B2C – Business to Client מה שאומר עסקים שמשווקים ללקוח הסופי - לאנשים פרטיים.

 

גם לכך נערכת חברת אוריין ולשם כך משקיעה בימים אלו מיליוני שקלים בבניית מרכז לוגיסטי חדש, אוטומטי ומתקדם במודיעין.

 

בהקשר זה ציין ברק מסה, מנהל החטיבה הלוגיסטית של החברה, כי ״אנחנו מתכננים שהרוב המכריע של ההזמנות יגיע ללקוח ביום ביצוע ההזמנה. הזמנה שתגיע אלינו עד השעה 14:00 תגיע ללקוח עד 21:00, למעט יישובים רחוקים ומבודדים. נעשה זאת הכי מהר הכי זול והכי יעיל שאפשר, משום שאוריין פועלת במתכונת של One Stop Shop - החל ביבוא, דרך האחסון וכלה בליקוט ובהפצה״.

 

מסה מדגיש כי ״אנחנו מסתכלים על עולם ההפצה וההובלה, והוא עמוס במגוון עצום של אתגרים, וברור לנו שעולם האי-קומרס ילך ויתפתח בתחום הלוגיסטי בישראל, כחלק ממגמה עולמית״.

 

נציין כי על פי הנתונים סחר האונליין הולך ותופח מדי שנה ומספר החבילות שהועבר בדואר ישראל בלבד במסגרת פעילות האי-קומרס גדל בחמש השנים האחרונות מ-22 מיליון ב-2012 ל-59 מיליון (הערכה) בשנת 2017.

 

אנחנו בעיצומה של מהפיכה בתחום הלוגיסטיקה ומומלץ לוודא שהספק הלוגיסטי שלכם מוביל את התהליך ולא מובל לתוכו.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
×