בנק לאומי יוביל את מימון מרכז ההספקה האחוד של צה"ל

בנק לאומי יוביל את מימון מרכז ההספקה האחוד של צה"ל

פרויקט מרכז ההספקה האחוד של צה"ל יוקם על ידי החברות שפיר ואוריין. שפיר הנדסה תתכנן ותבנה את המרכזים ואילו אוריין תפעיל את המרכזים. היקף המימון צפוי להסתכם בלמעלה מ-2 מיליארד שקל
26.08.20 / 11:02
הדמייה של מרכז הספקה אחוד. באדיבות משרד הביטחון
26.08.20
הדמייה של מרכז הספקה אחוד. באדיבות משרד הביטחון
שמוליק ארבל, ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי
צילום: אורן דאי
בנק לאומי יוביל את מימון מרכז ההספקה האחוד של צה"ל

בנק לאומי נבחר להוביל את מימון פרויקט מרכז ההספקה האחוד של צה"ל, שיוקם על ידי החברות שפיר ואוריין.

 

נזכיר כי בחודש שעבר חתמה קבוצת שפיר-אוריין על ההסכם עם המדינה לתכנון, הקמה ותפעול של שלושה מרכזים לוגיסטיים בצפון, במרכז ובדרום הארץ במשך כ-25 שנה, במתכונת PPP. הקמת הפרויקט צפויה להימשך כ-5 שנים.

 

אוריין ושפיר יקבלו מענק הקמה של כ-1.25 מיליארד שקל ובנוסף, החל ממועד הפעלת הפרויקט, בהתאם לתנאי הזיכיון, הזכיין יהיה זכאי לתשלומים בהיקף מוערך של כ-5.5 מיליארד שקל.

 

כאמור, מרכז ההספקה החדש יתבסס על טכנולוגיות מתקדמות לשליטה במלאי בשילוב מערכות אוטומציה שונות. התכנון החדש יאפשר מתן מענה רב זרועי ושיפור השירות ליחידות, כאשר בכל אחד מהמוקדים יאוחסן מגוון רחב של ציוד, המאפשר את הקיום השוטף של צה"ל

 

במסגרת הפרוייקט יוקמו שלושה מרכזים לוגיסטיים בשלושה מוקדים - בצפון הארץ בצמוד לצומת גולני, במרכזה (צמוד לצומת שוהם) ובדרומה (צמוד לעיר רהט וקיבוץ משמר הנגב), ויתבססו על מחנות קיימים. המרכזים ייבנו לגובה בשטח כ-250 אלף מ״ר בכדי לצמצם את השימוש בקרקע ובכדי להימנע מהרחבת שטחי המחנות.

 

נציין כי לטובת המכרז אוריין ושפיר הקימו חברה ייעודית על פי חלוקה של 40% אוריין ו-60% חברת בת של שפיר הנדסה ותעשייה. על פי החלוקה, שפיר הנדסה תתכנן ותבנה את המרכזים ואילו אוריין תפעיל את המרכזים.

 

במסגרת הפרויקט אוריין ושפיר יתכננו, יממנו, יקימו, יפעילו יתחזקו וימסרו את הפרויקט הכולל שלושה מרכזים לוגיסטיים של צה״ל הפזורים ברחבי המדינה, הכל בהתאם לתנאי הסכם הזיכיון ולאבני הדרך הקבועות בו, במסגרת זמנים כוללת של כ-26 שנים ממועד החתימה על הסכם הזיכיון, מתוכה תקופת הקמת הפרויקט של כ-5 שנים.

 

שמוליק ארבל, ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי, אמר: "ההחלטה של לאומי להוביל את ארגון המימון לפרויקט ממשיכה את האסטרטגיה שלנו להוביל את תחום מימון התשתיות הלאומיות בישראל. מדובר בפרויקט בעל חשיבות לאומית, שצפוי לפנות אלפי דונמים לשימוש הציבור, ואנו גאים לקחת בו חלק. מימון פרויקט זה מתוסף למימון פרויקט תשתיות לאומיות נוסף שמוביל לאומי, שורק 2 שבבעלות IDE טכנולוגיות, שיהיה מתקן ההתפלה הגדול מסוגו בעולם".

 

נזכיר כי למכרז ניגשו חמש קבוצות: שיכון ובינוי וממן ואלייד, אשטרום אפקון ופליינג קרגו, שפיר ואוריין, מנרב ואלקטרה ולידוס והכשרת הישוב וסלדט.

×