אוריין: שינויים משמעותיים בתעשיית ה-Healthcare

אוריין: שינויים משמעותיים בתעשיית ה-Healthcare

פרנק בורקט, ראש מחלקת השיווק הוורטיקלי בתחום הפארמה בחברת DB SCHENKER, וגל אברמוביץ, מנהלת תחום Healthcare באוריין סוקרים מגמות וחדשנות בתחום ה-Healthcare
27.05.19 / 12:56
פרנק ברקט וגל אברמוביץ. דרישות גרולטוריות
27.05.19
פרנק ברקט וגל אברמוביץ. דרישות גרולטוריות

חברת אוריין אשר מייצגת בישראל את ענקית השילוח והלוגיסטיקה הגרמנית DB SCHENKER אירחה לאחרונה בכיר מהחברה שמומחיותו העיקרית היא בתחום הפארמה. פרנק בורקט (Frank Burket) הינו ראש מחלקת השיווק הוורטיקלי בתחום הפארמה (Head of Global Vertical Market Healthcare) ובמהלך ביקורו הוא התראיין באופן בלעדי עבור מערכת PORT2PORT. את הראיון ערך שי חיימוב, מייסד ומנהל פורום Israel Pharma & Medical Logistics ומומחה ישראלי בעל שם בתחום ההובלה בקירור.

 

שי חיימוב: כיצד הרגולציה משפיעה על שרשרת האספקה?

 

פרנק ברקט: ״ישנן הרבה דרישות רגולטוריות, בעיקר בתחום התרופות. לא קל לבנות היום קווי ייצור חדשים עם כל האישורים הנדרשים ולכן מסתמכים על הקיימים, למרות שהכמויות ואזורי הביקוש משתנים. אנחנו רואים לקוחות שתלויים לגמרי בשילוח אווירי מהיר למשל, ושולחים את התרופות מהמפעל היישר ללקוח הסופי מיד עם ייצורן. במקרים בהם הזמן הוא פקטור מרכזי, ניטור המשלוח בזמן אמת ומניעה מחריגות טמפ׳ הכרחי לתהליך.

 

שי חיימוב: אתה מתכוון לניטור on-line שמתפתח מאד לאחרונה?

 

פרנק ברקט: ״בהחלט. פיתחנו מכשיר שנקרא Smart Box והשימוש בו הולך וגובר. באמצעותו אנחנו מקבלים התראות בזמן אמת אודות מיקום המשלוח, טמפרטורה, סטייה מנתיב, פתיחת אריזה ועוד. היתרון הוא שאפשר לקבל את המידע במהלך המסע ואם יש בעיה ניתן לנסות לטפל בה בזמן אמת מול הגורם הרלוונטי. האתגרים בתחום הזה הם רבים. במשלוחים הימיים אנחנו צריכים לוודא שהסוללה מספיק חזקה בכדי לכסות את כל משך המסע ושהשידור יוכל להתקבל גם מתוך המכולה. במשלוחים האוויריים אנחנו צריכים לקבל אישור לצרף את המכשיר מחברת תעופה במידה וטרם אושר (כיום המכשיר מאושר על ידי 16 חברות תעופה). בהובלה יבשתית הדברים יותר פשוטים ואנחנו משתמשים במכשיר כזה כגיבוי למערכות הקיימות״.

 

שי חיימוב: מי מקבל את ההתראות? מי אחראי לטפל באירועים?

 

פרנק ברקט: ״הכל תלוי בהסדר שיש לנו עם הלקוח. בחלק מהמקרים הלקוח מקבל את ההתראות ומתפעל בעצמו את הפתרון ובמקרים אחרים אנחנו מקבלים את המידע ומשמשים מעין מגדל פיקוח שעובד מול כל הגורמים בשרשרת. לא תמיד מצליחים לפתור את כל התקלות בזמן אמת, אבל לפחות מקבלים שקיפות ויודעים איפה ומתי בדיוק קרתה התקלה ומי הגורם האחראי. בצורה כזו אפשר לנתח את הסיכונים ולמנוע תקלות חוזרות באותו נתיב או אצל אותו ספק שירות. יתרון נוסף הוא שבאמצעות הניטור והמידע שנצבר, אפשר לפעול להורדת פרמיית הביטוח״.

 

 

שי חיימוב: מה לגבי הפעילות בישראל?

פרנק ברקט: ״אוריין, אשר משמשת כסוכנת שלנו בישראל, הינו GDP Compliance ושותפה מלאה לכל התהליכים בשנקר. לאוריין צוות ייעודי שמטפל במשלוחי הפארמה ומערך איכות. התחום מנוהל על ידי גל אברמוביץ שפעילה מאוד מולנו ומעורבת ברמה המסחרית והאופרטיבית״.

 

 

גל אברמוביץ, מנהלת תחום Healthcare באוריין, מציינת כי אוריין מציעה בתוך הבית פלטפורמה רחבה לתחום ה Healthcare - שילוח בינלאומי, תובלה יבשתית מבוקרת, מארזים, מכשירי ניטור וכעת גם הפצה פנים ארצית מבוקרת טמפרטורה לאחר רכישה של 51% מחברת קונספט ליין, שמתמחה בהובלות יבשתית מבוקרת טמפרטורה לתחום. ״הדבר נותן מענה ללקוחותינו מקצה לקצה״, היא מוסיפה.

 

שי חיימוב: מילות סיכום?

 

גל אברמוביץ׳: עולם ה-Healthcare מורכב מאד וצריך להכיר היטב את הנחיות הרגולציה ולהתאים את הפתרונות לצורכי הלקוח. בענף הזה רוב החברות פועלות לאור חוזים והסכמים מיוחדים ובמקרים רבים מקובלת התקשרות במכרז למספר שנים. זה מרוץ לטווח ארוך, כאשר יחסי הגומלין נבנים לאט ואתה תמיד צריך להוכיח שיש לך אפשרות לתת מענה לתנאים המשתנים״.

 

 

לקריאת הכתבה במלואה במגזין PORT2PORT לחצו כאן.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
×